Hyundai je z vozilom na vodik prišel na obzorje že leta 2001, Led je prebil z modelom Santa Fe FCEV. Kratica FCEV pomeni Fuel Cell Electric Vehicle, kar v prevodu pomeni Električno vozilo na gorljive celice v našem primeru je to vodik.
Točno ta avtomobil je imel dometa z polnim rezervoarjem 160km in najvišja hitrost, ki jo je lahko dosegel je bila 126km/h. Seveda se je čez leta, zaradi novih inovacij, boljših in novejših materialov vse skupaj izboljšalo. Tako nam Hyundai danes ponuja model NEXO, eden izmed dveh avtomobilov na vodik, ki se v tem trenutku prodajata, ki z enim polnjenjem opravi kar dobrih 600 km poti, in ima 163 konjskih moči.
Kako pa to vse skupaj sploh deluje. Pa začnimo na začetku. V rezervoar se napolni vodik oz. vodikov plin (H2), ki je nato speljan v enoto, kjer se temu vodiku doda kisik in zaradi reakcij, ki nastanejo z združevanjem vodika in kisika, nastane voda (H2O), ki se zaradi reakcije segreje in postane para, in pa seveda električni tok, kateri nudi elektriko za poganjanje elektro motorja. Takšen pogon nima nobenih emisij ali primesi, odpadek je samo voda.
Torej je to električni avtomobil, samo namesto baterije, ki jo je potrebno polniti več ur, ima rezervoar, katerega se napolni z vodikom v le parih minutah, ta pa nam nudi daljši domet kot povprečen električni avtomobil.
Ampak, če je ta avtomobil tako popoln, zakaj jih je tako malo. Razlogov je več, kot prvo je črpalk za polnjenje vozil z vodikom zelo malo. Seveda pa tudi vodik ni najcenejše gorivo, čeprav ima energijsko vrednost 3x večjo od dizla, je še vedno na koncu dražji. Verjamemo pa v to, da bo v prihodnosti vedno več takšnih vozil, saj so okolju zelo prijazna, in k temu se tudi Hyundai in večje svetovne znamke nagibajo. Ohranjanju naše prečudovite narave.
To je bilo na kratko o vozilu na vodik, za več informacij, pa ste vljudno vabljeni k nam v Avtohišo Zalar, in vam z veseljem povemo kaj več o tem.
Za več informacij smo za vas na voljo na telefonih: 040/490-070 ali +386 (0)1 78 81 999