Hyundai SmartSense nabor varnostnih tehnologij oziroma asistenčnih sistemov je najsodobnejši sistem pomoči vozniku, zasnovan z namenom, da vam zagotavlja več varnosti in udobja ter sproščenosti. Združuje vse od samodejnega zaviranja, da bi se izognili trkom, do zaznavanja vozil v mrtvem kotu. Sistemi SmartSense nenehno nadzirajo promet okoli vas z namenom, da vas zaščitijo pred morebitnimi nevarnostmi. Za uporabo so popolnoma preprosti, kar vam bomo tudi predstavili v tem članku.
Imate vprašanje? Pokličite nas: 040/490-070 ali +386 (0)1 78 81 999
1. Običajni (klasični) tempomat
Sistem za nadzor hitrosti z naprednimi radarskimi senzorji (odvisno od opreme vašega vozila) omogoča nadzor hitrosti nad 30 km/h. Samodejno ohranja varno razdaljo do prednjega avtomobila s samodejnim aktiviranjem zavor in prilagodljivim dvigovanjem hitrosti z elektronskim nadzorom stabilnosti za večje udobje med vožnjo. Če ga želite vklopiti, preprosto pritisnite tipko za tempomat na volanu in pospešite do želene hitrosti (nad 30 km/h). Če želite spremeniti hitrost tempomata, potisnite ročico + ali – na volanu. Nato spustite stopalko za plin in vozilo bo zdaj samo ohranjalo hitrost. Tempomat prekličete s pristiskom na zavoro ali plin!
2. Smart Cruise Control – napredni aktivni radarski sistem (ASCC)
Pametni oziroma aktivni tempomat je dodatni sistem za nadzor hitrosti, ki samodejno prilagodi hitrost vozila tako, da ohranja varno razdaljo do vozila, ki vozi pred vami. Ko je pametni tempomat za nadzor hitrosti vključen, lahko razdaljo med vašim vozilom in vozilom spredaj prilagodite s pritiskom gumba za razdaljo na volanu. Če ga pritisnete štirikrat, se premaknete na najmanjšo razdaljo; peti pritisk vas bo premaknil nazaj na največjo razdaljo.
3. Downhill Brake Control (DBC) – nadzor pri spustu
Nadzor zaviranja navzdol vam pomaga tako, da pri vožnji navzdol ohranja določeno hitrost, ne da bi moral voznik hitrost prilagajti s pedalom za zavoro. Sistem omogoča, da se vozilo upočasni na manj kot 8 km/h, voznik pa se lahko tako osredotoči zgolj na krmiljenje. Če ga želite aktivirati, pritisnite na tipko, pri hitrost manjši kot 40 km/h. Sistem se bo vklopil in prešel v stanje pripravljenosti. V načinu pripravljenosti se sistem samodejno aktivira, če med vožnjo navzdol zazna hitrost božnje pod 35 km/h. V aktiviranem načinu se sistem začasno izklopi, ko klanec ni dovolj strm ali ko pritisnete stopalko za plin ali zavoro. Sistem se povsem izklopi, ko pritisnete tipko ali ko je hitrost vozila večja od 60 km/h.
4. Lane Keeping Assist – sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu (LKAS)
Le-ta je zasnovan tako, da vam pomaga ostati na voznem pasu, saj zazna, če vaše vozilo začne nenamerno zapuščati vozni pas. Takoj vas zvočno in vizualno opozori, hkrati pa z uporabo motornega servo krmiljenja (MDPS) uporabi rahel navor oziroma usmeri volan nazaj na vozni pas (samodejni zasuk volana). Če voznik izpusti volan iz rok, se oglasi zvočni opozorilni signal (sistem za nadzor zbranosti voznika). Voznik na armaturni plošči lahko izbere tri različne stopnje delovanja sistema. Če ga želite vklopiti, preprosto pritisnite tipko na levi strani volana – sistem deluje, ko je hitrost vašega vozila med 60 km/h in 180 km/h. Tudi ko je aktiviran, imejte ves čas roke na volanu, saj vam sistem le pomaga pri vožnji.
5. Sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk (FCWS) & Samodejno zaviranje v sili (AEB)
Ta je eden izmed naprednejših sistemov in je na voljo le pri najnovejših modelih Hyundai. Sistem deluje s pomočjo radarskih valov in kamere v treh stopnjah. Najprej voznika opozori vizualno in zvočno, nadzira zavore glede na stopnjo nevarnosti za trčenje in zavira na polno, seveda v primeru nevarnosti trka. Hkrati sistem vključi varnostne utripalke. Sistem zaznava tako pešce kot vozila ter prepreči nalet in sicer do hitrosti 180 km/h v primeru trčenja z vozilom ter do hitrosti 60 km/h pri morebitnem naletu na pešca. Deluje vse od hitrosti 8 km/h naprej.
6. Aktivni sistem za nadzor mrtvih kotov (BCA)
Sistem BCA s pomočjo dveh radarskih senzorjev v spodnjem delu zadnjega odbijača opreza za vozili v vašem mrtvem kotu in vas opozarja nanje. Če kljub nevarnosti vklopite smernike, vas bo sistem na to opozoril z obvestilom na zaslonu armaturne plošče in zvočnim signalom.
7. Sistem za preprečevanje trka s strani (BCA)
Santa Fe je prvi Hyundai, ki se ponaša s sistemom RCCA – ampak kmalu bo ta sistem na voljo tudi pri drugih modelih Hyundai. Slednji v primeru, ko se voznik iz manj preglednega območja vzvratno vključuje v promet, opozarja na vozila, ki se približujejo od strani, po potrebi pa tudi samodejno zavira. Tako predstavlja popolno rešitev za ozka parkirišča in prometne mestne ulice. S pomočjo stranskih radarskih senzorjev namreč takoj, ko voznik prestavi v vzvratno prestavo zagotovi 180-stopinjski pregled okrog zadka vozila.
SmartSense sistemi Hyundai
Za vsa dodatna vprašanja so vam na voljo naši prodajni svetovalci na telefonski številki: 040/490-070 ali +386 (0)1 78 81 999 in po elektronski pošti: prodaja@avtohisa-zalar.si. Na vsa vprašanja vam bomo z veseljem odgovorili.